Brand Audit
Dette er en real helsesjekk av merkevaren din. Den avdekker styrker, svakheter og vekstmuligheter. Evalueringen blir veikartet ditt for å forbedre merkevarens påvirkning. Rett og slett en avgjørende investering før du «rebrander» merkevaren.
Hvem trenger dette?
Hvis du ønsker å sikre at merkevaren din forblir relevant og konkurransedyktig. Det gir verdifull innsikt til strategiske beslutninger, hjelper med å identifisere styrker, svakheter og forbedringsmuligheter, og styrker merkevarens posisjon i markedet.
Når bør vi snakkes?
Du ønsker å forbedre effekten merkevaren din har i markedsarbeidet, men har ikke definert presist hva som er problemet.
Du vurderer en omprofilering og trenger å forstå hva det betyr for merkevaren og hvor du skal gjennomføre endringene.
Du ønsker å forbedre merkevareopplevelsen og trenger et konsistent «utseende og følelse» gjennom alle kommunikasjonskanaler.
Hva gjør vi?
Vi samler kvalitative data fra målgruppene dine for å vurdere merkevarebevissthet, oppfatninger og preferanser.
Vi analyserer eksisterende materiell og undersøkelser for å skape en dypere innsikt i målgruppens holdninger og atferd overfor merkevaren din.
Hva du vil få
Markedsposisjonering
Din posisjonering i forhold til konkurrenter, identifiserer unike salgsargumenter og value propositions og evaluerer differensieringsstrategier.
Analyse av merkevareidentitet
Vi vurderer effektiviteten av visuelle elementer og budskap, som logoer, farger, typografi, slagord og merkevarestemme i å kommunisere dine verdier og resonere med din målgruppe.
Omdømmeanalyse
Vi analyserer tilbakemeldinger fra kunder og interessenter gjennom undersøkelser, presseomtale og overvåking av sosiale medier for å forstå markedets oppfatninger og identifisere styrker og svakheter.
Vurdering av konkurrentlandskap
Vi gjennomfører en grundig analyse av konkurrenters visuelle identitet og markedsposisjonering, for å identifisere muligheter for differensiering og konkurransefortrinn.
Anbefalinger
En handlingsorientert oversikt med anbefalinger om hvilke tiltak som bør gjennomføres fra hvert av de 4 områdene ovenfor for å forbedre effekten av merkevaren.
Hva du må gjøre
Vi vil trenge hjelp til at du samler inn relevante data som interne og eksterne undersøkelser, kundetilbakemeldinger, eksisterende markedsanalyser, konkurrentanalyser og eget markedsføringsmateriell fra siste 2-3 år.
Tidslinje
3-4 uker