Brand Benchmarking
En merkevare er en toppidrettsutøver i et sterkt konkurransepreget løp. For å vinne trenger du grundig sekundering. Du vil vite hvordan du utvikler deg, men også hvordan du ligger an i forhold til konkurrentene dine. Her får du tallenes klare tale.
Vi dykker dypt inn i konkurrenters merkevarer og markedsstrategier, slik at du kan ta strategiske beslutninger. Vi hjelper deg med å forstå din posisjon i markedet, slik at du kan forvandle trusler til nye muligheter.
Benchmarking av merkevaren gir deg presise analyser og sammenligninger, slik at du ikke bare løper i blinde.
Dette er det vi gjør
Samler inn data
Vi samler omfattende data om din merkevares ytelse og konkurrentenes fra ulike kilder.
Analyserer data
Vi evaluerer trender, styrker, svakheter og muligheter ved å sammenligne din merkevare med konkurrentene ved hjelp av de valgte måleparameterne.
Velger KPI’er
Vi velger nøkkelindikatorer (KPI-er) som er i tråd med dine mål, og sikrer at de er målbare og relevante.
Definerer mål
Vi definerer tydelige måltall og hva du kan oppnå gjennom benchmarking.
Dette er det vi undersøker
Kundedata
Net Promoter Score (NPS), kundetilfredshet, preferanse, merkevareoppfatning og -gjenkjennelse.
Posisjonering
Sammenligning av konkurrentenes posisjonering i markedet.
Digitale data
Analyse av webstatistikk, KPI-er for sosiale medier og netthandelanmeldelser.
Finansielle data
Gjennomgang av salgstall, vekst, lønnsomhet, kundetilgang, markedsføringsutgifter, markedsandel og verdsetting.
Leveransen
En omfattende analyse. Vårt dynamiske regneark inneholder alle viktige måleparametre for din merkevare.
Teamet ditt kan senere oppdatere regnearket, noe som gir deg langsiktig fremgang.
En handlingsplan. Sammen med regnearket leverer vi en presentasjon med våre anbefalinger for hva som bør prioriteres for din merkevare.
Fordeler
Kartlegg konkurrentenes posisjoner
Kartlegging av din posisjon i forhold konkurrenter
Synliggjør unike posisjoner å ta
Hva vi trenger fra deg
Tilgang til eksisterende markedsdata.
Tidslinje
3-4 uker
Få en tydelig forståelse av markedet og ban vei for din egen unike fremtid med trygghet.
Ikke nøl hvis du har en magefølelse for at din merkevare trenger dette. Snakk med oss i morgen.