Alle merkevarer lever et eget digitalt liv, og det er lett å forelske seg i alle mulighetene det digitale universet gir, og dermed miste fokus. Samtidig har det meste av informasjon, dialog og tjenester flyttet over i det digitale universet, og det har blitt en utfordring å være tydelig, enkel å forstå og relevant for ulike målgrupper.
Like flott på alle flater
At merkevaren fremstår konsekvent uavhengig av plattform er et suksesskriterium for digital merkevarebygging, og det samme er enkelthet og brukervennlighet. Vår tilnærming er preget av dette, fordi vi så ofte opplever det motsatte.
En digitalisert verden krever en merkevare som fungerer like godt på alle flater. Med utgangspunkt i brukernes behov knytter vi sammen merkevaren på web, mobil og i sosiale medier for å skape en komplett merkevareopplevelse.
«Et så langt og godt samarbeid har ført til at vi opplever at Mission er flinkere til å sette ord på våre daglige utfordringer enn oss selv.»
Andreas Madshus
Eier/Daglig leder - Expo Nova (2021)
Har du en digital tilstedeværelse som gir deg oppmerksomheten du fortjener?
Kundefordeler
Et konsekvent merkevareuttrykk på tvers av kanaler.
Brukerorienterte digitale løsninger.
Hvor lang tid tar det
Gjennomføring av en komplett prosess tar erfaringsmessig fra 4-6 måneder. I et oppstartsmøte enes vi om datoer for viktige milepæler og definerer sammen hvilke ressurser som kreves internt med tanke på forankring og beslutning.
Vår prosess
① Digital audit
Vi starter med et oppstartsmøte for å forstå situasjonen og ønsket resultat, avgrense oppgaven samt avdekke behov for ytterligere innsikt. Vi vil normalt gjennomføre en digital audit, en analyse av dagens digitale flater. En digital audit avdekker viktige behov som gir grunnlag for utarbeidelse av en kravspesifikasjon. Det kan også være aktuelt å gjennomføre brukertester, konkurrentanalyser, Intervju med stakeholdere e.l.
Basert på funn fra analysene gjennomføres en workshop der målet er å enes om strategiske rammer og kravspesifikasjon.
Digital audit som kan inneholde:
SEO-analyser
Analyse infrastruktur
Code inspection
Analytics review
Site performance
UX Design
Workshop / Kravspesifikasjon:
Mål for prosjektet
Målgruppe og brukerbehov
Innhold og funksjonalitet
Valg av CMS og teknisk løsning
Sidestruktur (sitemap)
② Design
I denne fasen visualiserer vi resultatene fra innsikten, og utvikler design basert på kravspesifikasjonen. Vi benytter prototyping for å gi et realistisk bilde av hvordan løsningen vil oppfattes tidlig i prosessen. Vi anbefaler å utføre brukertesting for å gjøre det videre arbeidet så effektivt som mulig.
Designutvikling:
Endelig sidestruktur (Sitemap)
Kundereise (Flowchart)
Wireframes
Brukeropplevelse (UX)
Brukergrensesnitt (UI)
Brukertesting i prototype
③ Utvikling
Parallelt med designutviklingen vil vi gå i dialog med utviklere. Valgt CMS, kravspesifikasjon og prototype gir føringer for utviklingsarbeidet. Vi ferdigstiller design og spesifikasjoner til alle flater (responsivt design) og jobber tett med utviklere for å optimalisere løsningen.
Når CMS er programmert, vil det gjennomføres både teknisk og brukerstyrt testing for å feilsøke og ferdigstille arbeidet.
Ferdigstilling av alle maler og moduler
Oppsett av CMS
Utvikling av backend og frontend løsning
Brukertesting
④ Publisering
Når CMS er klart starter arbeidet med innholdsproduksjon, opplæring av ansatte, utarbeidelse av rutiner og fordeling av ansvar. Sammen med oppdragsgiver definerer vi oppgaver og ansvarsfordeling. Vi har god erfaring med å engasjere arbeidsgruppen i en workshop for å dele kunnskap og sikre eierskap
Før publisering gjennomfører vi tekniske forberedelser samt forbereder både oss selv og Google på lansering.
Go live ->
Migrering av dagens innhold
Utvikling og implementering av nytt innhold
Opplæring av ansatte
Workshop med ansatte:
Hvordan engasjere målgruppene
Hvordan skape trafikk
Hvordan sikre at vi oppleves relevante over tid
Klargjøring for publisering
Evalueringsmøte 4-6 uker etter lansering