Grieg Seafood – Årsrapport

Et dypt engasjement for bærekraft

 
 

Grieg Seafood er en av verdens ledende fiskeoppdrettere og er spesialisert på atlantisk laks. Fiskeoppdrettsanleggene deres befinner seg i Norge, Skottland og Canada. De har omtrent 800 ansatte globalt.

Bærekraft er en integrert del av forretningsmodellen deres. Selskapet har vært opptatt av å forstå seg på havene og samarbeider tett med lokalsamfunn for å sikre at vannene er sikret slik at det er mulig å produsere sunn fisk i flere generasjoner fremover. Dette var fundamentet i vår tilnærming til årsrapporten.

#fhtogglesection/Read more +_Read less –/below/slide/

Løsning

Temaet for jobben vi har gjort er “Rooted in Nature”, en retning der vi har brukt integrert rapportering som en måte å demonstrere hvordan det å ha en bærekraftig vinkling på fiskeoppdrett kan gå hånd i hånd med god fortjeneste. Dette gjenspeiles i en naturlig bruk av fotografier, med vakre bilder av råvarer og havutsikt fra områder der Grieg Seafood opererer. Personlige utsagn fra sentrale mennesker balanseres med grundige operasjonelle data som gir investorer et klart budskap om i hvilken grad selskapet forplikter seg til å være bærekraftige.

Resultat

Rapporten har blitt et verdifullt verktøy som kan brukes til å lære opp alle interessenter om Grieg Seafoods prinsipper og fremgangsmåte når det gjelder forretningsdriften. Ansatte fra hele verden føler seg inkludert, informert og motivert av de etiske retningslinjene som Grieg Seafood jobber etter.

Grieg Seafood vant bronse for beste idé og design i Farmandprisen 2019, Norges mest prestisjetunge årsrapportpris.

Grieg_AR_51_16-9.jpg
Grieg_AR_3.jpg

“Årsrapporten er et viktig verktøy for å synliggjøre hvordan god bærekraft også er positivt for bunnlinjen. Mission hjalp oss med å finne kjernen av historien vår, og presentere den på en vakker og autentisk måte.”

Renete Kaarvik – Global Finance Officer, Grieg Seafood

“Bærekraft er kjernen av det vi holder på med. Laksen vår velges av verdens ledende kjøkkensjefer, selv Obama serverte den på sin innsettelsesmiddag! Vi må produsere fisk på en måte som ivaretar havet i all tid fremover og erkjenner at vi har utfordringer å løse. Nå har vi en rapport som gir et ærlig bilde av hvor langt vi har kommet på veien, og hva vi fortsatt må jobbe med.”

Kristina Furnes – Global Communications Manager, Grieg Seafood

Grieg_AR_13.jpg
Grieg_AR_2.jpg
Previous
Previous

KONGSBERG - Brand identity

Next
Next

BAMA Servicehandel - Merkevareidentitet