Sjekklister
Her vil du finne nyttige lister som du kan bruke for å gjøre første del av forarbeidet selv. I tillegg til sjekklistene finner du lenker til artikler som utdyper de ulike temaene.
-
Definer hvor du ser deg selv i fremtiden
Skape rom for forandringer?
Inkluder alle
Integrer merkevaren
Praktiske detaljer
Forbered lanseringen godt
Intern lansering
Ekstern lansering
Intensjonsavtale
Hold tempoet
-
Hvem er dine illojale kunder?
Hva er gapet mellom illojales kunders behov og ditt tilbud?
Kartlegg dårlige kostnader versus gode kostnader
Fins det fordeler ved å segmentere butikkene i ulike butikk-konsepter
Finn ut av kundenes behov og ønsker gjennom aktiv bruk av de ansattes dialog med kundene.
-
Gi en klar beskrivelse av merkevaren
Skape forståelse av arbeidslivet hos dere, den type mennesker dere er og beskrive arbeidsmiljøet
Beskrive bedriftens samfunnsansvar og sosiale bevissthet
Synliggjøre karrieremulighetene i organisasjonen
Beskrive generelle goder og fordeler
Gi tips om hvordan du kan søke på ledige stillinger
Dele lenker til sosiale medier i forbindelse med rekrutterings aktiviteter
-
Bruker folk den fysiske butikken som et showroom for så å handle på nett?
Har du en omnikanalstrategi i dag?
Jobber markedskanalene dine på lag og støtter opp om hverandre?
Er det en flytende overgang mellom fysisk butikk og nettbutikk
Er butikken din et smykke eller en skamplett i nærmiljøet
Handler kundene dine bare hos deg, eller går de til konkurrentene også?
Strekker relasjonen til kundene seg utover selve kjøpet?
Gir deg folk en god følelse å handle i butiken din?
Opplever kundene at du kjenner dem personlig?
Har du gjort alt du kan for å gjøre det enkelt å handle hos deg?
Når introduserte du sist noe helt nytt i butikken?
Kan dine ansatte snakke om merkevaren på sin egen måte?
-
Kjenn dere selv
Gjenkjennelse
Førsteinntrykket teller
Informasjonsarkitektur
Hicks lov
Tilgivelse i design
-
Ønske om å skifte
Utdatert
Faktorer
Implementering
Etablering
Kostnad