Tjenester

Designstrategi

Ikke kast bort merkevaren din. La skjønnhet jobbe for deg. La oss vise deg hvordan kraften i en godt forankret designstrategi kan gjøre underverker for merkevaren din, skjønnhet kommer som vi vet innenfra.

En designstrategi setter rammer og retningslinjer for din merkevares designuttrykk slik at disse samsvarer med bedriftens mål og ambisjoner.

Designstrategien er din merkevares indre skjønnhet, og har en stor verdi i å sikre at merkevaren kommer enhetlig til uttrykk på tvers av ulike kanaler.


Hvorfor er dette viktig?

Å sikre et enhetlig uttrykk er viktig for enklere å skape kjennskap og kunnskap til merkevaren eksternt.

Å jobbe ut ifra definerte rammer og retningslinjer er viktig for alle internt i organisasjonen så de vet hvordan de skal utvikle merkevaren i dag og for fremtiden.


Hva du får

  • Et dokument som definerer hva merkevaren din skal oppnå ved bruk av design.

  • Et tydelig designrammeverk som tar høyde for bedriftens mål og ambisjoner og peker på hvilke aspekter som bør endres og hvilke som bør bestå.

Hva strategien inneholder


Identitet og posisjonering

Verdier, visjon og -misjon, personlighet og arketyper.

Designprinsipper og retningslinjer

Grunnleggende designprinsipper og visuelle retningslinjer.

Brukeropplevelse

Brukerundersøkelser, personas, brukerreiser og informasjonsarkitektur.

Krav til designprosess og arbeidsflyt

Designprosess, roller og ansvar, verktøy og ressurser.

Krav til prototyping og testing

Iterativ prosess, retningslinjer for prototyping og testmetoder.

Krav til implementering og utførelse

Kvalitetssikring og lanseringsplan.

Krav til måling og evaluering

Nøkkelindikatorer (KPIs) og kontinuerlig forbedring.

Oppsummering

Dokumentasjon og ressurser.

Markedsanalyse

Konkurrentanalyse, bransjetrender og SWOT-analyse.

Introduksjon og målsetninger

Formålet med strategien, mål og ambisjoner.





Når bør vi snakkes?

  1. Synlighet er en utfordring.

  2. Ditt visuelle uttrykk er ikke konsistent på tvers av ulike kanaler.

  3. Den visuelle identiteten føles utdatert.

Tidsramme
3-4 uker


Hva vi trenger fra deg

Vi trenger en god samtale og all bakgrunnsinformasjon du har om merkevaren så vi er sikre på at vi forstår utfordringene riktig.

Hvis du mener merkevaren din fortjener litt omsorg for å blomstre, hjelper vi deg med å planlegge for det. Kontakt oss.

La oss skape noe magisk sammen!