Designstrategi
Ikke kast bort merkevaren din. La skjønnhet jobbe for deg. La oss vise deg hvordan kraften i en godt forankret designstrategi kan gjøre underverker for merkevaren din, skjønnhet kommer som vi vet innenfra.
En designstrategi setter rammer og retningslinjer for din merkevares designuttrykk slik at disse samsvarer med bedriftens mål og ambisjoner.
Designstrategien er din merkevares indre skjønnhet, og har en stor verdi i å sikre at merkevaren kommer enhetlig til uttrykk på tvers av ulike kanaler.
Hvorfor er dette viktig?
Å sikre et enhetlig uttrykk er viktig for enklere å skape kjennskap og kunnskap til merkevaren eksternt.
Å jobbe ut ifra definerte rammer og retningslinjer er viktig for alle internt i organisasjonen så de vet hvordan de skal utvikle merkevaren i dag og for fremtiden.
Hva du får
Et dokument som definerer hva merkevaren din skal oppnå ved bruk av design.
Et tydelig designrammeverk som tar høyde for bedriftens mål og ambisjoner og peker på hvilke aspekter som bør endres og hvilke som bør bestå.
Hva strategien inneholder
Identitet og posisjonering
Verdier, visjon og -misjon, personlighet og arketyper.
Designprinsipper og retningslinjer
Grunnleggende designprinsipper og visuelle retningslinjer.
Brukeropplevelse
Brukerundersøkelser, personas, brukerreiser og informasjonsarkitektur.
Krav til designprosess og arbeidsflyt
Designprosess, roller og ansvar, verktøy og ressurser.
Krav til prototyping og testing
Iterativ prosess, retningslinjer for prototyping og testmetoder.
Krav til implementering og utførelse
Kvalitetssikring og lanseringsplan.
Krav til måling og evaluering
Nøkkelindikatorer (KPIs) og kontinuerlig forbedring.
Oppsummering
Dokumentasjon og ressurser.
Markedsanalyse
Konkurrentanalyse, bransjetrender og SWOT-analyse.
Introduksjon og målsetninger
Formålet med strategien, mål og ambisjoner.
Når bør vi snakkes?
Synlighet er en utfordring.
Ditt visuelle uttrykk er ikke konsistent på tvers av ulike kanaler.
Den visuelle identiteten føles utdatert.
Tidsramme
3-4 uker
Hva vi trenger fra deg
Vi trenger en god samtale og all bakgrunnsinformasjon du har om merkevaren så vi er sikre på at vi forstår utfordringene riktig.
Hvis du mener merkevaren din fortjener litt omsorg for å blomstre, hjelper vi deg med å planlegge for det. Kontakt oss.