Merkevare-identitet
Merkevareidentiteten er ikke bare en visuell presentasjon. Den er et viktig verktøy for å nå målene dine. Vi utnytter kraften i bilder, grafiske verktøy og ord for å gi merkevaren din liv.
En sterkere merkevareidentitet kan være en katalysator for endring, en måte å inspirere og knytte seg til mennesker på uansett hvor man møter den. Ved å bruke design kan vi gjøre merkevaren attraktiv og tydeliggjøre dens rolle i markedet.
Merker er som mennesker; de har personligheter, de står for noe, de har en fortid, en nåtid og, forhåpentligvis, en lys fremtid. Akkurat som mennesker blir de dømt etter hvordan de presenterer seg for verden. Et merkes visuelle identitet er det sterkeste verktøyet for å uttrykke hvem du er; det er den mest synlige og innflytelsesrike måten du kan knytte kontakt på. Gjennom nøye utvalgte farger, bilder, typografi og materialer kan du formidle hva du står for, skille merkevaren din fra andre og knytte deg til mennesker som er viktige for deg. Din visuelle identitet er merkevarens stemme, og vi kan hjelpe deg med å få den til å resonere.
Slik jobber vi
Vi har etablerte verktøy og prosesser som bidrar til at identiteten fornyes og formidler merkevare strategien. Vi starter alltid med en visuell analyse av dagens uttrykk, der våre designere analyserer identitetens ulike verktøy (fargepalett, fonter, bildestil mm). En slik analyse gir oss et godt grunnlag for hvor merkevaren befinner seg i forhold til målgrupper, bransjer og posisjon, og gir svar på:
hva identiteten kommuniserer
hvordan identiteten oppfattes i dag
hvordan identiteten ønskes å bli oppfattet
Vi utvikler et konsept som utgangspunkt for to eller tre visuelle retninger. Deretter videreutvikler vi designet basert på valgt retning.
Når designet er godkjent, kvalitetssikres alle elementer for å sikre at merkevaren fremstår enhetlig via alle kommunikasjonsflater.
Identitet begynner med tre grunnleggende spørsmål:
Hva gjør deg til den du er? Hva gjør deg autentisk, tiltalende og konkurransedyktig?
Hvordan uttrykker du deg i dag? Vi ser på alle detaljer og alle flater der merkevaren kommer til uttrykk. Vi oppsummerer gjennom å tegne oss et bilde av hva som gjør deg til den du er i dag.
Hvem trenger du å være i morgen? Vi danner oss et bilde av endringsbehovet, hvilket visuelt uttrykk vil fremtidssikre deg i årene som kommer.
Hva du vil få
Visuell analyse med anbefalinger til endringsgrad
Anbefaling for designretning for merkeidentiteten
Merkepersonlighet
Visuell identitet med grafisk verktøykasse
Varemerkeregistrering
Evaluering tre måneder etter lansering
Når bør vi snakkes?
Merkevaren din skiller seg ikke ut i konkurransen
Ditt visuelle uttrykk er inkonsekvent på tvers av ulike kanaler
Identiteten føles utdatert
Hvorfor du bør stole på oss
Vi har omfattende erfaring etter å ha veiledet en rekke selskaper på tvers av ulike bransjer i å definere deres visuelle merkevare. Vår merittliste er et bevis på vår ekspertise.
Kundefordeler
Et fornyet og fremtidssikret merkevareuttrykk
Et helhetlig designsystem som effektiviserer det daglige markedsarbeidet
Økt synlighet og gjennomslagskraft i markedet
Hvor lang tid det tar
Gjennomføring av en komplett prosess tar erfaringsmessig fra 16-20 uker. I et oppstartsmøte enes vi om datoer for viktige milepæler og definerer sammen hvilke ressurser som kreves internt med tanke på forankring og beslutning.