Navnutvikling
Skap umiddelbar gjenkjennelse! Å finne det rette navnet på merkevaren din er et av de viktigste valgene du tar. Det er ditt og merkevarens «to be, or not to be-moment.»
Vår tilnærming og prosess utmerker seg ved å skape minneverdige og innflytelsesrike navn som definerer merkevaren, treffer målgruppene og skiller seg ut i forhold til konkurrentene.
Vi hjelper deg med å utvikle et navn som er sterkt nok til å bli et merkenavn. Et gjennomtenkt valg og den rette ordlyden kan tilføre en virksomhet mening og få den til å skille seg ut fra konkurrentene.
Viktigheten av et godt navn
Navnet er nøkkelen til umiddelbar gjenkjennelse og skaper varige emosjonelle forbindelser med målgruppen.
Vår tilnærming
Research
Vi starter prosessen med å dykke ned i merkevarens kjerneverdier, målgrupper, markedsposisjon og eventuelle spesifikke krav eller preferanser du måtte ha.
Kulturell og språklig vurdering
Vi sørger for at navnet kan brukes uten negative konnotasjoner eller problemer i ditt marked.
Deretter ‘foredler’ vi listen for å fremheve de mest lovende alternativene. Vi kvalitets sjekker om navnene er tilgjengelige iog har tilstrekkelig egnethet. Til slutt presenterer vi finalistene, sammen med argumenter, grundige forklaringer og tydelige anbefalinger for hvert navn. Sammen jobber vi oss frem til det endelige navnet som best representerer din merkevare.
Navnegenerering
Deretter starter den kreative prosessen. Ved å bruke innovative teknikker og lingvistisk ekspertise genererer vi en rekke navne idéer. Vi utforsker ulike tema, konsepter og ord-assosiasjoner for å finne et navn som fanger essensen til merkevaren. Hvert navn evalueres i forhold til parametre som;
Tydelighet
Gjenkjennelighet
Unikhet
Kommersialitet
Varemerkeregistrering
Vi registrerer merkenavnet hos Patentstyret og internasjonalt om ønskelig.
Domeneregistrering
Vi sikrer og kjøper alle relevante domenenavn for å sørge for en sterk tilstedeværelse på nett.
Hva du får
Du får ikke bare et navn, du får en strålende lyskaster som retter alles oppmerksomhet mot din merkevare. Det er ikke bare et ord, det er en enorm kraft.
Når bør du kontakte oss?
Når du starter et nytt selskap
Når et eksisterende selskap trenger nytenking
Under fusjoner og oppkjøp
Ved utvikling eller endring av et nytt produkt eller tjeneste
Når en produktserie skal utvikles
Tidslinje
6-8 uker
Del dine drømmer, visjoner og ambisjoner med oss, sammen med dine meninger.