Behovet for å bygge overbevisende kundeopplevelser er aldri mer kritisk enn i butikklokalene. Det er ofte den eneste muligheten til å gi kunden en fysisk opplevelse av merkevaren din.
Best i butikk
Vi samarbeider med våre oppdragsgivere for å skape handleopplevelser som driver salg, bygger lojalitet og etablerer en særegen posisjon i kundens hode. Fra individuelle konseptbutikker til landsdekkende kjeder; vi jobber for at merkevaren skal engasjere der folk kommer i kontakt med den, enten det er i fysiske butikker eller på nett.
Økende konkurranse fra e-handel har gitt mange aktører i detaljhandelen grunn til å tenke seg godt om. Ved å ta i bruk de beste sidene ved netthandel og ivareta nøkkelkvalitetene til fysiske butikker jobber vi for å overgå kundenes forventninger. Like viktig er det å investere i de menneskene som jobber i butikken.
“Vår kundeopplevelse er et paradoks. Vi vil at kunder skal sette pris på handlingen, men samtidig bruke minimalt med tid i butikken. Takket være Mission har vi oppnådd begge deler.”
Stian Breivik
Kategori- og markedsdirektør - Reitan Convenience (2021)
Hvorfor foretrekker kundene å handle i nettbutikk? Hva må din fysiske butikk gjøre for å øke trafikken?
Kundefordeler
Handleopplevelser som øker salg
Lojale kunder
Engasjerte butikkansatte
Hvor lang tid tar det
Gjennomføring av en komplett prosess tar erfaringsmessig fra 12-16 uker. I et oppstartsmøte enes vi om datoer for viktige milepæler og definerer sammen hvilke ressurser som kreves internt med tanke på forankring og beslutning.
Vår prosess
① Innsikt
Enten vi utvikler en kampanje for én butikk eller et fullt retailkonsept, begynner vi med å undersøke kunden og bransjen. Det kan dreie seg om intervjuer på gaten, studiereiser eller workshops med kunden. Målet vårt er å definere utfordringen, forstå kundereisen og identifisere kundens behov og drivere.
Kundeanalyse
Evaluering av dagens retailkonsept
② Konsept
Designprosessen er en mulighet til å utforske og avdekke nye muligheter og teste grensene til merkevaren din. Vi jobber med billedbruk, tone of voice, video, strukturer, lys, former og materialer for å skape en helhetlig opplevelse for kunden.
Kundeflyt
Konseptutvikling
Interiørdesign
Sketch-up tegninger
Material valg
③ Prototyping
De komplekse omgivelsene innen retail krever at man tester nøye før man ruller ut løsningen. Ved hjelp av avanserte 3D-modeller, testing av materialer og fysiske prototyper kan vi få verifisert opplevelsen og funksjonaliteten designet skal uttrykke.
Prototyping
Utvikling av pilotbutikk
④ Implementering
Gjennom et samarbeid med arkitekter, butikkmontører, logistikkeksperter og planleggere sørger vi for at designet levendegjøres akkurat slik det var tenkt. Veien videre er å utvikle miljøer som er fleksible, kan tilpasses sesong og følges opp med markedsaktiviteter som gjør at plassen man har, kan engasjere kundene hele året.
Kategoristyring
Skilting og navigasjon
Butikkhåndbok