Grieg Seafood - Digital branding
Ny nettside med fokus på historiefortelling
Tjenester
Grieg Seafood lever av og for havet som en av verdens ledende fiskeoppdrettere.
Fiskeoppdrettsanleggene befinner seg i Norge, Canada og Newfoundland.
Selskapet har omtrent 800 ansatte globalt.
Utfordring
Grieg Seafood har et dypt engasjement for bærekraft, og lokalsamfunnene de opererer i. De høster stadig større respekt og lovord for sitt arbeid med å integrere bærekraft i alle deler av forretningsvirksomheten. I utviklingen av nye nettsider var fokuset på åpenhet og transparens i forhold til næringens mange målgrupper og utfordringer, samt den viktige rollen lokalsamfunnene spiller avgjørende å vektlegge.
Løsning
Visjonen “Rooted in Nature, farming the ocean for a better future”, er tematikken og retningen som gjenspeiler alt vi sier og gjør, og danner grunnlaget for merkevare-opplevelsen.
Vi har utviklet nettsidene med tydelig fokus på historiefortelling rundt bærekraft, lokalsamfunn og menneskene som jobber i Grieg Seafood.
Vi har en felles ambisjon om å demonstrere overfor alle målgrupper at Grieg Seafood er ærlige, dyktige og inspirerende.
Hvordan vi forteller historiene og dokumenterer resultatene speiler merkevare-opplevelsen.
Resultat
Vi har lykkes i å skape et nettsted som reflekterer Grieg Seafood på alle måter.
Nettsiden har blitt et verdifullt verktøy og en oppdatert status for alle interessenter om Grieg Seafoods visjon og prinsipper for etisk forretningsdrift. Lokalsamfunnene har fått sin helt egen plass, og de ansatte fra hele verden føler seg inkludert og motivert av merkevaren de er en så viktig del av.
Leveranser:
Web audit
Digital strategi
Sitemap, flowcharts og wireframes
UX design
UI design
Valg av ny CMS plattform
Utarbeidelse av teknisk kravspesifikasjon til programmerer
Implementering av innhold til web
Brukertesting
SEO
ESG-fokuserte investorer:
Vi så tidlig i utviklingen av nettsider behovet for et eget nettsted for investorer.
Grieg Seafood investorer er opptatt av bærekraftige grønne investeringer med et langsiktig perspektiv. Målgruppen stiller høye krav til dokumentasjon. Tema som virksomhetsstyring, riskanalyse, langsiktige strategiplaner og kpi’ er fortjener et eget fokus. Investor-sidene har høstet mye applaus fra bransjen!