EVRY – Merkevareidentitet
Å skape en ny dialog med kunden
Den digitale transformasjonen er med på å forandre verden og skaper store muligheter for de som behersker den. EVRY er en ledende leverandør av IT-tjenester, med en arbeidsstyrke på 10.000 ansatte, i kontorer som strekker seg fra USA til India. EVRY nøyer seg ikke med å levere den sedvanlige IT-strukturen, de er rådgivere som anbefaler kundene til selv å kapitalisere på dette ofte uutforskede området.
Levert
Merkevarekommunikasjon
Leverandørpresentasjon
Utstillinger og events
Selskapsbrosjyrer
Websider
Kundevideoer
Merkevarevideoer
Merkevareidentitet
Brandguide
Utfordring
Å ha et slikt dyptpløyende fokus krevde at man trengte å revitalisere bedriftskulturen og bildet av egen bransje for å kunne gjøre seg gjeldende innenfor dette nye området. EVRY inviterte Mission til å være med på å bringe selskapets grunnleggende formål til overflaten og utvikle merkevarekommunikasjon som demonstrerer hvordan de skaper verdier for bedriftsledere i Norden.
Løsning
Gjennom grundige intervjuer, undersøkelser og testing identifiserte Mission EVRYs evne til å bevege seg bakenfor rådgiverfunksjonen og skape helt avgjørende forandringer. Resultatene vi fant samlet vi til et strategisk budskap – “Digital Advantage”. Med disse to enkle ordene diffrensierer vi EVRY fra konkurrentenes “transformasjons-retorikk” og retter fokus på resultater.
Digital Advantage er en ambisjon som samler mange om et felles mål. Det setter fokus på det å avdekke og implementere nye teknologier, og å hjelpe selskaper med å tilpasse seg i det digitale landskapet.
Mission jaktet på et visuelt uttrykk som tok steget ut av de dystre server-rommene og inn i en digital verden full av lyse utsikter innen næringsliv, i byer og i våre egne hjem. Bildene og tone of voice handler mindre om tekniske detaljer og mer om muligheter.
Et storstilt spekter av visuelle komponenter ble organisert i en skreddersydd merkevareguide. Salg, markedsføring, bedriftskommunikasjon, sosiale medier og arrangementer er nå sentrert om “Digital Advantage” og nytten dette gir.
Resultat
Den nye måten å fortelle om EVRY på har vært som et friskt pust for alle forretningsenhetene og har tilført selskapet energi – og et formål. Kundene til EVRY har ønsket den nye dialogen og det den fører med seg av inspirasjon velkommen. Det nye designet på nettsidene har gitt brukerne en totalopplevelse som har resultert i en dramatisk økning av nettrafikken, en tilsvarende økt grad av forespørsler fra næringslivet og dessuten betydelige nye kontoer som er direkte knyttet til løftet om “digitale fordeler”.
“Vårt mål var å gjenskape vår egen merkevare slik at den ville reflektere de enestående kvalitetene innenfor EVRY. Mission forsto dette fra dag 1. Konseptet “Digital Advantage” har satt fingeren på vårt egentlige formål og gitt merkevaren EVRY fornyet glød. Takket være Mission er budskapet og uttrykket vårt mer treffende og engasjerende på alle områder.”
— Janne Marie Log
Executive Vice President
Corporate Communications and Brand
(2017)
Resultat
40%
Redusert turnover
Reduserte turn-over blant ansatte med 40% på tvers av forretningsenhetene.
1,567
Forbedret lønnsomhet
Forbedret lønnsomhet fra −938 millioner kroner til +629 millioner kroner.
4th
Rangering
Steg fra 12. plass til fjerdeplass i rangeringen som det mest attraktive IT-selskapet å jobbe for i Norge.
3X
Tredobling av verdien
Selskapets verdi ble nesten tredoblet på Oslo Børs fra 4,28 milliarder kroner til 11,5 milliarder kroner ved børs re-introduksjonen i 2017.
“Mission lever virkelig opp til betegnelsen “partner”, både når det gjelder innstilling og handling. Vårt nye ståsted som bedrift er riktigere og mer engasjerende på alle områder.”
— Mona Lunde Martinsen
Vice President Brand Communications