75 suksesshistorier på 20 år

Bård og Gary - Gründere av Mission
 

En kveld for litt over 20 år siden, på hjørnet av Bygdøy Allé, bestemte Bård Annweiler og Gary Swindell seg for å skifte retning og starte opp på egenhånd. De ønsket å jobbe med merkevarer som utgjorde en forskjell i folks liv. Basert på dette ble Mission til, et selskap som skulle jobbe med og for meningsfulle merkevarer.

 

De første årene tilbragte vi i de øverste etasjene i Postgirobygget som den gang nylig var pusset opp. Disse årene var starten på det som skulle bli flere lange og fantastiske kundeforhold. I 2003 fant vi nye lokaler i Inkognitogaten bak slottet og i løpet av noen få år gikk byrået fra å være kun gründerduoen Bård og Gary, til å bli et større team med erfarne designere og rådgivere.

Etter ti år i bransjen flyttet vi inn i det som skulle bli et varig hjem for selskapet vårt på Solli Plass. Her har vi luftige lokaler, midt i et av Oslos knutepunkter, med utsikt fra vår takterrasse over Bygdøy Allé der tanken om Mission først dukket opp.

Med en forkjærlighet for design og opplevelser har vi gjennom årene reist mye sammen. Nysgjerrigheten på fag har ført til at vi jevnlig har vært på design week i London og Milano, og på innovasjons- og merkevareseminarer i USA. Gjennom foredrag av flere av de beste i bransjen har vi fått grave dypere i de temaene vi elsker mest – merkevarer, identitet og strategi.

For oss er Purpose kjernen i enhver merkevare, og sommeren etter Fuse konferansen i 2017 bestemte Bård seg for å skrive sin første bok om temaet. Det ble en virvelvind av en høst, og innen Fuse konferansen i New York året etter kunne han presentere første utgave av «Point of Purpose», og fikk en større lansering hos Amazon i Chicago i 2019. Boken har fått internasjonal annerkjennelse og blir kalt en fantastisk guide til hvordan Purpose bygger sterkere merkevarer.

Gjennom våre 20 år i bransjen har vi fått et repertoar av kunder og erfaringer. Vi har jobbet med de beste av de beste i sine felt og hjulpet flere av Skandinavias største merkevarer til å fremheve styrkene sine gjennom design og strategi. Vi har ambisjoner om å hele tiden strekke oss, og en forståelse for at vi kan lære av det internasjonale markedet. Det er slik vi blir bedre.

20 år er en viktig milepæl for et merkevarebyrå og vi ønsker å takke alle våre kunder og partnere for å ha vært med på reisen så langt. Vi gleder oss til å jobbe videre med dere og til å møte nye utfordringer de neste 20 årene.

 
Previous
Previous

Holder du følge på trender i motebransjen?

Next
Next

Tegnet på liv: Om identitet og merkevare