E-bok: Fornyelse av butikker for en digital tidsalder

E-bok innen retail branding.
 

Den fysiske butikken spiller en sentral rolle i forholdet mellom selger og kunde. Vi mennesker har et grunnleggende behov for en fysisk tilknytning til de steder og ting som spiller en viktig rolle i livene våre.

Vi trenger fysiske møteplasser

Å tro at bare det digitale vil være viktig i fremtiden ser helt bort fra at den fysiske butikken ofte kan være porten inn til merkevarens eget økosystem.

Selv om vi kanskje bare er et klikk unna å handle på nettet, føles det som noe upersonlig. En tradisjonell butikk er ofte en del av nabolaget vårt eller en del av vårt faste bevegelsesmønster. En butikk kan til og med være en del av den sosiale omgangskretsen vår. Kanskje har den en butikkeier som kjenner deg, ønsker deg velkommen og deler din lidenskap for produktene.

En algoritme kan virke som den kjenner deg, men den gjør det ikke. De fysiske butikkene befinner seg nærmere livsstilen din og gjør det mulig å bygge relasjoner på en måte som ikke smarttelefonen din kan.

Mulig å hamle opp med konkurranse fra nettet

Økende konkurranse fra e-handel har gitt mange aktører i detaljhandelen grunn til å tenke seg godt om. En god del butikker har gitt etter for presset fra netthandelen, mens andre forhandlere har tatt situasjonen inn over seg, justert kursen og tatt opp kampen. Denne e-boken fokuserer på disse sistnevnte.

Ved å ta i bruk de beste sidene ved netthandel og ivareta nøkkelkvalitetene til fysiske butikker forsøker innovative eiere å overgå kundenes forventninger. Det å følge en omnikanalstrategi med butikk, nettsted, sosiale medier og app er veien å gå for mange. Like viktig er det å investere i de menneskene som jobber i butikken. Dette er et felt der fysiske butikker er overlegne sammenliknet med nettbutikker – og et område der mange ennå har mye ugjort.

Alt du trenger å vite om identitet for retail på ett sted

Vi er opptatt av å gjøre ting enkelt. Derfor har vi laget denne e-boken der du får vite mer om:

  1. Hvordan en tydelig identitet kan tiltrekke flere kunder til fysiske butikker

  2. Hvordan du kan bruke moderne teknologi til å styrke kundeopplevelsen

  3. Hvordan Missions unike tilnærming kan posisjonere din merkevare

I tillegg har vi laget en liste med 12 spørsmål for å sjekke din egen kunnskap om butikkdrift.

Vi sier ikke mer her. Du finner alt i e-boken.
Fyll ut skjemaet under og last ned i dag. God fornøyelse!

 

 

Les mer!

Klikk på knappen under for å få tilsendt e-boken.

Previous
Previous

E-bok: Uten strategi skjer det ikke noe med merkevaren din

Next
Next

E-bok: En ny tid for branding og design av årsrapporter