E-bok: Uten strategi skjer det ikke noe med merkevaren din

E-bok i papirformat - Merkevarestrategi
 

Ethvert selskap trenger å definere en retning. Det trenger å vite hva det står for og spille på sine egne styrker. Det samme kan sies om merkevarer.

Du kan ikke løse et problem uten å stille de rette spørsmålene 

En merkevare representerer en stor verdi for bedriften. Dersom du vurderer å endre den, må du tenke deg veldig nøye om. Det er utrolig viktig at alle involverte skjønner årsaken til at man foretar seg en endring, og hva man ønsker å oppnå med det.

Alle selskaper har et omdømme enten de aktivt jobber med det eller ikke. Ved å engasjere deg i merkevarestrategien kan du ta kontroll over hvem du er, og hvordan folk oppfatter deg. Merkevarestrategi kan hjelpe deg med å skape en tydelig, omforent stemme, og gi økt kraft til forretningsstrategien. Merkevarestrategien gir ikke bare et grunnlag for den kreative prosessen, den hjelper også med å samkjøre marked, salg, HR og ledelse mot et felles mål.

Merkevarestrategi er et stort tema, men i bunn og grunn handler det om å definere en retning for merkevaren som støtter forretningsstrategien og gir økt styrke.

Et viktig verktøy selv for de største avgjørelsene

Kjernen i enhver merkevarestrategi er merkevareplattformen. Den er et arbeidsverktøy som beskriver merkevaren din, hva den står for, hvem målgruppene er og hvordan merkevaren kan skape verdier. Den fungerer som et daglig referanseverktøy

Enten du skal skjerpe din nåværende merkevare, eller står overfor en større utfordring, som for eksempel konsekvensene av en fusjon, vil merkevareplattformen fungere som et uvurderlig verktøy. Den forankrer den du er og skaper en merkevareidentitet som gjenspeiler forretningsmålene i årene som kommer.

Denne e-boken presenterer seks komponenter som beskriver merkevarens DNA. Det er disse du skal basere alle kommunikasjonsvalgene dine på. Hvis et kommunikasjonsforslag ikke reflekterer merkkevareplattformen, fungerer det ikke for merkevaren og bør gjøres om så den harmonerer med merkevarens sanne natur.

Alt du trenger å vite om merkevarestrategi på ett sted

Vi er opptatt av å gjøre ting enkelt. Derfor har vi laget denne e-boken der du får vite mer om:

  1. Vår unike tilnærming til merkevarestrategi

  2. De seks elementene i merkevareplattformen

  3. Hvordan en tydelig merkevarestrategi kan hjelpe deg med å skape en klar, omforent stemme, og gi økt kraft til forretningsstrategien

  4. Gode rutiner som hjelper deg å opprettholde merkevarestrategien

Vi sier ikke mer her. Du finner alt i e-boken.
Fyll ut skjemaet under og få boken tilsendt. God fornøyelse!

 

 

Les mer!

Klikk på knappen under for å få tilsendt e-boken.

Previous
Previous

Tegnet på liv: Om identitet og merkevare

Next
Next

E-bok: Fornyelse av butikker for en digital tidsalder