Talent Norge – Merkevareidentitet

Kunsten å løfte frem talenter

Talent Norge skal hjelpe unge mennesker med uovertrufne kunstneriske evner på veien mot en profesjonell karriere. Selskapet finansierer talentutvikling, gir kunnskap, erfaring og inspirasjon som gjør at de største talentene når enda lenger. Gjennom å forene gode krefter sammen med organisasjoner, insitusjoner og kulturaktører klarer de å dyrke frem de beste talentene i Norge.

Identiteten baserer seg på et tydelig symbol, en sirkel av T’er. Disse representerer de mange talentene og gir assosiasjoner til en løvetann, der én T, étt talent eller étt “frø” er i ferd med å sveve av sted mot nye høyder. Den visuelle profilen er ellers sober og klassisk i sort og hvitt, som gir en kvalitet og tyngde til uttrykket.

Designet til Talent Norge representerer både idrettsutøvere og andre talenter. Design og verdier må komme frem.
TalentNorge_Piano.jpg
Talent Norge representerer flere unike grupper menensker og designet viser en sirkel med tilhørlighet.
 
 

Levert

Merkevareidentitet

Fotostil

Nettsidedesign

Kontormateriell

Logo

I presentasjoner kan Talent Norge bruke logo som et visuelt verktøy for å styrke merkevaren.
Unike talenter fremkommer gjennom sine unike verdier og visualiseres gjennom designet.

“Hide not your talents, they for use were made. What's a sundial in the shade?”

― Benjamin Franklin

 
Quotes som skal løfte frem verdiene til talent norge visualiseres gjennom typografi og design.

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

BAMA Storkjøkken – Merkevareidentitet

Next
Next

Lærerstudentene – Merkevareidentitet