NorthAmmonia-blob2.jpg

North Ammonia – Merkevareidentitet

En ny generasjon grønn energi

 

Global sjøtransport av varer står for 2-3 % av de årlige globale utslippene av klimagasser. For å sikre en bærekraftig fremtid og et sunt miljø må skipsfarten bevege seg mot nullutslipp. North Ammonia ble etablert av Arendals Fossekompani og Grieg Maritime Group i 2021 for å gjøre det grønne skiftet i maritim sektor mulig.

 
 

 

 

Utfordring

North Ammonia kontaktet Mission med et ønske om å bygge en sterk og synlig merkevare. Målet var å bli Norges ledende leverandør av grønn energi til maritim sektor. Det var avgjørende å etablere seg som en innovativ, robust og pålitelig partner for alle interessenter. I en tradisjonell sektor er det viktig å få et forsprang og bygge et solid fundament. En visuell identitet som formidler og understreker den profesjonelle og innovative tilnærmingen, var derfor avgjørende.

Løsning

Den visuelle identiteten er inspirert av flytende gassboblers bevegelser. Disse illustrasjonene skaper et unikt visuelt uttrykk som hjelper North Ammonia å skille seg ut fra konkurrentene. Fargepaletten balanserer mellom konservativt mørkegrønt og livlig lysegrønn, sistnevnte peker mot en ny, innovativ æra, kombinert med rene, hvite bakgrunner. De lekne illustrasjonene og animasjonene balanseres av en elegant serif-font.

 
 
 
 

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

Grieg Group – Digital branding

Next
Next

Expo Nova – Digital branding