EVRY – Årsrapport
Samarbeid skaper vekst
Det å vise innovasjon og kontinuitet samtidig kan være en utfordring. Hvordan kombinere det lekne og frie med det seriøse og langsiktige? Vår ambisjon har vært å få til dette i den rekken av årsrapporter vi har laget for EVRY. Mission har levert både trykte og online versjoner av årsrapportene til EVRY på to språk.
Utfordring
En leken forside som varierer, men er gjenkjennelig og alltid signaliserer EVRY og Digital Advantage, kombinert med en ekstremt ryddig oversikt over de faktiske tallene. I de digitale versjonene har vi mye større frihet til å illustrere tall, fakta og selskapets holdninger på en mer spennende måte.
Løsning
Temaet i årsrapporten for 2018 var at samarbeid skaper vekst. Gjennom samarbeid på tvers av fagfelt, avdelinger og kunder, skaper EVRY løsninger som resulterer i innovasjon, effektivitet og lønnsomhet for sine kunder og kunders kunder. Som Nordens ledende IT selskap er det naturlig for EVRY å prioritere den digitale delen av bedriftens rapportering. Derfor har vi skapt et nettsted dedikert til dette formålet, og vi utviklet en digital brukeropplevelse som loser de som besøker siden gjennom det viktigste innholdet. Vi benytter animasjon og video for å presentere informasjon på en mer spennende måte. Nettstedet kan besøkes gjentatte ganger, år etter år, og vil kunne gjenspeile progresjonen ved EVRYs ulike initiativer.
Resultat
EVRYs rapportering er fremtidsrettet. Den dekker de finansielle og obligatoriske aspektene, som også legges frem på en engasjerende måte. Vi har gjort tallene mer levende. Den digitale rapporten utgjør nå en sentral del av EVRYs presentasjoner, og den har vært med på å tilføre et fornyet fokus internt i organisasjonen. Engasjementet hos sentrale investorer er revitalisert.
Det er også inspirerende og gledelig å vite at EVRYs årsrapporter for 2015, 2016 og 2017 tok 3 gull og 4 sølv i Farmandprisen.
Den digitale årsrapporten er designet for også å fungere som en presentasjon. Du kan scrolle, swipe eller bruk piltastene for å navigere deg gjennom sidene.
«Missions tenkning har sørget for at vår selskapspresentasjon har blitt en mye mer dynamisk opplevelse.»
Mona Lunde Martinsen – Marketing Brand Manager
Kode: FEED