Evo – Merkevareidentitet

Enkel kvalitetstrening i urbane sentrumsområder

 

Bak ethvert glimrende navn ligger det en god idé. For EVOs del handlet det om å redefinere treningssenterbransjen. De ønsket å tilby et fokusert treningstilbud der du ikke trenger å betale for ting du ikke bruker. Med navnet EVO falt brikkene på plass. Navnet fremsto enkelt, moderne og passende for et konsept som skulle lanseres i flere andre markeder i Europa. I dag har de mer enn 60 sentre i fem land. Vi utviklet også logoen og den visuelle identiteten. EVO skulle vise seg å være et navn som folk husker uten å måtte trene på det.

#fhtogglesection/Les mer +_Les mindre –/below/slide/

Utfordring

Treningsmarkedet har hatt sterk vekst det siste tiåret og treningssentre har ekspandert og etablert seg i Skandinavia. De etablerte kjedene legger til flere tjenester, noe som gjenspeiles i prisen. Klienten så det var rom for et alternativt treningsmarked og tok kontakt med Mission for å få hjelp til realiseringen av ideen.

Løsning

Et nytt konsept ble utviklet, der mindre treningssentre lokalisert i urbane sentrumsområder kunne tilby kvalitetstrening til en brøkdel av prisen. Dette konseptet trengte en identitet som gjenspeilet et enklere treningstilbud. Mission kalte den nye merkevaren EVO for å fokusere på utviklingen av individet og markedet.

Den visuelle identiteten reflekterte et enkelt treningstilbud uten å miste kvalitetsfølelsen. Farger, materialvalg og språk ble kombinert for å gi en moderne og velkommen treningsopplevelse.

Resultat

Den nye identiteten har vært grunnleggende i fremdriften av etableringen av EVO ved å sikre investeringer, rask tiltrekke seg nye medlemmer og utvide treningssentrene til nøkkellokasjoner.

Evo_backgrounds.jpg
Evo_Girl_training.jpg
 
Evo_Statement1.jpg
Evo_Statement2.jpg
Evo_trainingRopes.jpg
Evo_poster_1500px.jpg
Evo_colour_proportions.jpg

«Å finne det rette navnet og bygge en riktig merkevare var ekstremt viktig for å skaffe oss medlemmer og videreutvikle konseptet vårt. Med Missions hjelp har vi skapt en virkningsfull merkevare som har en stor del av æren for vår kontinuerlige vekst.»

Kim Jordsjø - Markedsdirektør og partner, Evo Fitness

(2021)

Evo_internal_signage-2.jpg
Evo_membershipcard.jpg
Evo_online_laptop.jpg
Evo_bag-2.jpg
 

«Jeg kjente til Mission fra før, og selv om vi hadde begrensede midler på den tiden, var det viktig for oss å legge gode penger i en god start og få riktig posisjon i markedet fra dag én.»


— Kim Jordsjø, Member of BoD and Executive Advisor EVO Fitness

(2021)

Previous
Previous

EVRY Årsrapport

Next
Next

KONGSBERG - Brand identity