Evo – Merkevareidentitet
Enkel kvalitetstrening i urbane sentrumsområder
Tjenester:
Bak ethvert glimrende navn ligger det en god idé. For EVOs del handlet det om å redefinere treningssenterbransjen. De ønsket å tilby et fokusert treningstilbud der du ikke trenger å betale for ting du ikke bruker. Med navnet EVO falt brikkene på plass. Navnet fremsto enkelt, moderne og passende for et konsept som skulle lanseres i flere andre markeder i Europa. I dag har de mer enn 60 sentre i fem land. Vi utviklet også logoen og den visuelle identiteten. EVO skulle vise seg å være et navn som folk husker uten å måtte trene på det.
Utfordring
Treningsmarkedet har hatt sterk vekst det siste tiåret og treningssentre har ekspandert og etablert seg i Skandinavia. De etablerte kjedene legger til flere tjenester, noe som gjenspeiles i prisen. Klienten så det var rom for et alternativt treningsmarked og tok kontakt med Mission for å få hjelp til realiseringen av ideen.
Løsning
Et nytt konsept ble utviklet, der mindre treningssentre lokalisert i urbane sentrumsområder kunne tilby kvalitetstrening til en brøkdel av prisen. Dette konseptet trengte en identitet som gjenspeilet et enklere treningstilbud. Mission kalte den nye merkevaren EVO for å fokusere på utviklingen av individet og markedet.
Den visuelle identiteten reflekterte et enkelt treningstilbud uten å miste kvalitetsfølelsen. Farger, materialvalg og språk ble kombinert for å gi en moderne og velkommen treningsopplevelse.
Resultat
Den nye identiteten har vært grunnleggende i fremdriften av etableringen av EVO ved å sikre investeringer, rask tiltrekke seg nye medlemmer og utvide treningssentrene til nøkkellokasjoner.
«Å finne det rette navnet og bygge en riktig merkevare var ekstremt viktig for å skaffe oss medlemmer og videreutvikle konseptet vårt. Med Missions hjelp har vi skapt en virkningsfull merkevare som har en stor del av æren for vår kontinuerlige vekst.»
Kim Jordsjø - Markedsdirektør og partner, Evo Fitness
(2021)
«Jeg kjente til Mission fra før, og selv om vi hadde begrensede midler på den tiden, var det viktig for oss å legge gode penger i en god start og få riktig posisjon i markedet fra dag én.»
— Kim Jordsjø, Member of BoD and Executive Advisor EVO Fitness
(2021)