Å være en moderne merkevare vil si å være ekte
Enten er du kul, eller så er du det ikke. Det finnes ikke noe midt imellom! Det beste er å bli oppfattet som ekte. Det er faktisk det kuleste!
Enten henger du med, eller så gjør du det ikke
I dag er alle “unge” lenger. Vi snakker om dagens 50-åringer som den sterkeste målgruppen noensinne, med god økonomi og vilje og evne til å bruke penger hovedsakelig på seg selv. At folk holder seg unge til sinns lenger, krever at merkevarene vi omgir oss med også evner å fornye seg. For noen merkevarer er behovet for å bli sett på som “kul” helt avgjørende i enkelte segmenter. Nike er kjent for å bruke talentspeidere for å finne nye designere som kan løfte merkevaren gjennom å utfordre markedet med nye og tøffe stilretninger hele tiden.
Det er dessverre noen merker som har en mer impulsiv tilnærming til trender og moter. De hopper på en sær trend, som viser seg å være nettopp det – en sær trend i en kort periode! I Mission unngår vi dette ved å se på både kortsiktige og langsiktige markedstilpasninger. Vi fokuserer på å bygge et stabilt kjernekonsept for merkevaren og heller bruke taktisk kommunikasjon til å holde merkevaren oppdatert og relevant.
Når det gjelder å bli oppfattet som kul, er dette noe du er eller ikke er. Det finnes ikke noe midt i mellom! Det beste er å bli oppfattet som ekte. Det er faktisk det kuleste!
Sjekkliste
Er din merkevare ekte?
Er din merkevareidentitet basert på en spesiell stil?
Hvor ”holdbar” er din merkevareidentitet?