Er du synlig for kundene når de ønsker å snakke med deg?

18problems_6_16-9.gif
 

Synlighet er essensielt for å nå ditt marked. Som med de fleste ting her i livet, handler det om å få oppmerksomhet og være tilstede der målgruppen din er!

 

Markedet vet ikke at vi eksisterer

Du kan ha det beste produktet i verden, men hvis folk ikke kjenner til det, vil du aldri lykkes. Å være på rett sted med riktig budskap er selvsagt viktig, men bare å skille seg ut er også avgjørende.

Synlighet er et omfattende tema. Vi tror på noen enkle kjøreregler når det det gjelder å bli synlige i mediastøyen. Vi tror det er viktig å konsentrere og dominere. Det er bedre å være synlig på én flate enn “usynlig” på mange. Vi tror på å være tro mot merkevaren i det man gjør, det vil si å være konsistent over tid.

Vi tror på merkevareidentiteter som skiller seg ut og gjennom det fanger brukerens oppmerksomhet. Er budsjettene dine små, kan det ofte være hensiktsmessig å ta eierskap til én farge, én font, én fotostil, eller én kanal, og gjennom det bli tydelig ovenfor målgruppen.

Vi tror på sosiale medier. Gjort på den riktige måten vil sosiale medier kunne synliggjøre merkevaren på en troverdig, rask og involverende måte. Det handler om å gi brukeren interessante brukeropplevelser som engasjerer. En bedrift er avhengig av å kjempe seg gjennom, og kjøpe seg plass ved å velge de riktige søkeordene. Erfaring viser at bevissthet rundt velvalgte søkeord vil utgjøre hele forskjellen på om Google mener du skal rangere øverst eller nederst på siden. Som med de fleste ting her i livet, handler det om å få oppmerksomhet og å være tilstede der målgruppen din er!

Sjekkliste

  1. Er din merkevare synlig i sitt marked?

  2. Er merkevaren din lett søkbar og tilgjengelig. Her er content på nett viktig.

  3. Bruker du design som et salgsverktøy?

 
Previous
Previous

Fem tips for retailere til å øke omsetningen

Next
Next

Skap en engasjerende merkevare, eller å bli elsket av alle