Skap en engasjerende merkevare, eller å bli elsket av alle

18problems_5_16-9.gif
 

Skap engasjement og oppmerksomhet rundt din bedrift og din merkevare ved å tillegge din merkevare nye egenskaper.

 

Kanskje er vi bare for kjedelige?

En merkevareansvarlig må dessverre glede altfor mange mennesker. Han eller hun blir presset, for å oppfylle ønskene til kundene og de økonomiske forventningene til aksjonærene. Du kan ende opp med å prøve å tilfredsstille alle og risikoen er en generisk merkevare. Det er ikke det at merkevaren gjør noe galt, den er bare ikke spennende lenger.

Folk ser på merkevarer som et middel til å oppnå noe, og noen ganger er dette noe, ment å overraske, inspirere eller underholde. Hensikten kan være å gi kunden en følelse av at de kjøper en opplevelse. Skoda ble ansett som en av de kjedeligste bilene på markedet, helt til eieren VW injiserte noen troverdige egenskaper til bilen, og dermed ga den et liv som en prisvennlig liten utfordrer.

Å tillegge din merkevare noen nye egenskaper kan være en enkel måte å få fornyet tillit hos dine kunder. Det kan være anledningen du trenger for å skape engasjement og oppmerksomhet rundt din bedrift og din merkevare. Plutselig befinner du deg igjen i nyhetens interesse, merkevaren oppleves levende og spennende!

Sjekkliste

  1. Kan du sette fingeren på det lille ekstra ved din merkevare?

  2. Liker kundene merkevaren eller elsker de den?

  3. Er din merkevare like levende som konkurrentenes?

 
Previous
Previous

Er du synlig for kundene når de ønsker å snakke med deg?

Next
Next

Det lønner seg med smart markedsføring og kommunikasjon