ExpoNova_Photo_Kjokken10.jpg

Expo Nova - Digital branding

Med inspirasjon som utgangspunkt for alt

 

Tjenester

Digital branding

 

Expo Nova er en ledende aktør innen moderne designmøbler i Norge. Vår oppgave var å fornye deres posisjon, både fysisk og digitalt. Med et strategisk utgangspunkt i å inspirere den som våger å drømme, har vi utviklet identitet, websider og markedsmateriell av ypperste klasse.

 

«Et så langt og godt samarbeid har ført til at vi opplever at Mission er flinkere til å sette ord på våre daglige utfordringer enn oss selv.»

– Andreas Madshus, Eier/Daglig leder, Expo Nova

(2021)

Multi utklipp fra Expo Nova sin nye nettside på mobil format
 
 

Leveranser:

Web audit
Digital strategi
Sitemap, flowcharts og wireframes
UX design
UI design
Valg av ny CMS plattform
Utarbeidelse av teknisk kravspesifikasjon til programmerer
Implementering av innhold til web
Brukertesting
SEO

Visuell måte å styrke merkevaren på gjennom pent design og fokus på menneskene og kundeopplevelsen.
En visuell måte å posisjonere seg på gjennom design for en sterkere merkevare.
 
Sofakolleksjonen til Expo Nova vist på Ipad

Utfordring

Expo Nova tilbyr merkevarer i verdensklasse, men opplever sterk konkurranse fra større møbelhus som har bygget avanserte webbutikker med integrerte logistikkløsninger. Utfordringen har vært å få tilstrekkelig synlighet i markedet gjennom å differensiere seg tydelig. For digitale kanaler ble det definert 3 målbare utfordringer, og 2 generelle som skulle løses:

  1. Øke tid og antall sider brukerne er på websiden gjennom definerte brukerreiser.

  2. Å motta flere kundehenvendelser (prospects), gjennom tydelige call-to-action.

  3. Å øke antallet besøk gjennom organisk søkbarhet.

  4. Mer moderne design, og mer high-end følelse på websiden

  5. Forenkle dagens publiseringsløsning så det blir enklere å administrere og publisere nytt innhold.

Løsning

Gjennom strategiprosessen ble det enighet om at alt starter med inspirasjon. En ny webside ble utviklet med fokus på å vise frem prosjekter hvor Expo Nova hadde bistått interiørdesignere og arkitekter med sin ekspertise for å lage inspirerende løsninger og fantastiske rom.

Dette, sammen med fornyet identitet og markedsmateriell, ga Expo Nova mulighet til å kommunisere hele sitt spekter av produkter, tjenester og løsninger på en måte som engasjerer de som ønsker å realisere sine drømmer.

Resultat

Nye websider, med overflod av vakre bilder og videoer har gitt sterke resultater. Trafikken til websiden økte med 208% før bruk av annonsering. Gjennomsnittlig antall sider som besøkes har tredoblet seg, og tiden som den besøkende bruker på siden har som følge av dette steget kraftig.

Prosess for å optimalisere design, merkevare, identitet og kundeopplevelse.

Kundereisen

Expo Nova sin nye nettside med fokus på design.
Fremstilling av Expo Nova sin nye nettside på mobil format
Utsnitt av den nye nettsiden til Expo Nova
Expo Nova sin nettside på mobilskjerm

Programmering av Kodebyrået

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

North Ammonia – Merkevareidentitet

Next
Next

Sporveien – Merkevareidentitet