AKJ_Background_Goldtiles.jpg

AKJ – Digital Branding

En moderne merkevare bygget på trygghet og tillit

 

AKJ er en hybrid innen finansverdenen som tilbyr globale meglertjenester, digitale verktøy og spesialistkompetanse til hedgefond. AK Jensen Group Limited er et globalt selskap styrt fra New York, London, Malta og Oslo og eies av aksjonærer som samlet har over 18 milliarder dollar i forvaltningskapital. Konsernet har siden 1995 betjent hedgefond og institusjonelle kunder i 35 land rundt om i verden.

Når deres kunder skal plassere sin kapital, er det først og fremst trygghet de søker.

Gjennom digitale tjenester kan designbyrå designe nettsider som styrker identiteten.
Nettsiden må være dynamisk og designes til å tilpasse seg mobil passform.

Kode av FEED

AKJ_Web_Fullpage-and-phones.jpg

Utfordring

AKJ opererer i markeder der ekspertise og kvalitet posisjonerer og differensierer.

I Mission forsto vi raskt at vi hadde med verdens beste rådgivere og tilbydere å gjøre. Merkevaren reflekterte ikke helt dette. Men våre felles ambisjoner og mål for hvordan en ‘wordclass’ merkevare i denne delen av finansbransjen skulle se ut og opptre var vi helt enige om.

Prosessen med å utvikle og posisjonere AKJ har vært et drømmescenario når vi snakker samarbeid, ikke minst når det gjelder å strekke seg og gjøre hverandre gode!

 

Løsning

Identiteten ble redesignet med fokus på å etablere et etterlatt inntrykk av kvalitet og trygghet.

Logo, fargepalett, typografi, ikoner, bildestil, animasjoner og mønstre ble definert, designet og implementert. Flere nettsteder er designet fra bunn, skreddersydd for sine formål.

Resultat

AKJ opplevde umiddelbar effekt både i form av økt selvtillit og gode tilbakemeldinger da presentasjonsmateriell og oppdatert visuell identitet ble implementert. De har blitt invitert til en rekke forum, ikke bare for å presentere seg selv og sine produkter, men også for å fortelle om deres syn på fremtiden innen kapitalforvaltning.

I forlengelsen av dette har det nye fokuset på forenkling gjort det mulig for selskapet å spisse sitt tilbud for et krevende internasjonalt marked.

Vi er stolte av å være en del av denne reisen.

“So, soooooooooo beautiful”

– Anders K. Jensen, Executive Chairman

(2021)

AKJ med nytt design av identiteten sin - ny logo
Ved designprosessen er vi gjennom flere runder og designet flere utkast av logoen.
AKJ med ny fargepallett og font som styrker merkevaren.
Mann i dress knepper dress jakken igjen
Helhetlig har vi designet en gjennomgående ren nettside som posisjonerer AKJ som en proff aktør.
AKJ_Patterns1.gif

«Simplicity is the new sophistication, said Karl Martin Sætren, Design Director of Mission, and thus created an expression that bridges the most complicated technological and rule-bound solutions to something that can be understood in the normal world. Mission is the most productive partner we have at AKJ, regardless of industry.»


– Anders K. Jensen, Executive Chairman

(2021)

AKJ med nytt design av identiteten sin - Eksempel på skriftelig dokument
Markedsføring kan skje gjennom visittkort, derfor viktig med en tydelig designet logo.
Visittkort fra AKJ sin visuelle identitet
AKJ sin nye logo på uthevet trykk - Visittkort

La oss skape noe magisk sammen!

Previous
Previous

Grieg Foundation – Digital branding

Next
Next

Narvesen – Retail branding