Aktiv Eiendom – Merkevareidentitet
Hvordan vise fellesskapet mellom selskapene våre?
Tjenester
Eika hadde et nært samarbeid med Aktiv Eiendomsmegling og Terra Eiendom. Da Mission fikk i oppdrag å slå sammen disse to merkevarene, var det viktig å tilpasse den nye Aktiv-identiteten til Eika, samtidig som Aktiv måtte skille seg ut i det svært konkurransepregede eiendomsmarkedet. Vi tok eierskap til fargen rød, da den ikke var benyttet av noen konkurrenter.
Eika og Aktiv står nå side om side som to partnere. Dette tydeliggjør samarbeidet mellom de to overfor markedet. Samtidig er Aktiv svært gjenkjennbar på eiendomssidene, på nettet, i gatebildet og under visning.
Løsning
Mye av Eikas identitet harmonerte med Aktivs behov, siden begge selskapene vokser på det å være nær sine lokale kunder. Vi trengte likevel å finne en retning som klart og tydelig differensierte de to utover selve navnet. Etter å ha undersøkt identitetene i denne sektoren, oppdaget vi at fargen rød ikke var benyttet av noen av konkurrentene. Med tanke på at rødt er den mest synlige fargen slo vi til umiddelbart.
Resultat
Eika og Aktiv står nå side om side som to partnere som gjerne tydeliggjør samarbeidet seg i mellom overfor markedet. Samtidig er Aktiv svært gjenkjennbar på eiendomssidene, på nettet, i gatebildet og under visning. Merkevaren fremhever nå et dynamisk selskap som har hatt de mest fornøyde kundene fire år på rad.