Eika – Retailkonsept

Hvordan knytte sterkere bånd til lokalbankenes kunder?

 

Som en del av vår løpende utvikling av merkevaren Eika, ble Mission satt til å designe et retailkonsept for lokalbankene i Eika-alliansen.

Formålet til Eika blir best beskrevet med uttrykket “Ved din side”, som reflekterer deres løfte om å støtte de lokale bankene og menneskene som bruker disse. Dette gjør man blant annet ved å sørge for at de har tilgang på førsteklasses finansielle ressurser og muligheter. For å gjeninnføre en høyere servicegrad har Eika gått i motsatt retning av den trenden som fjerner banker fra sentrale strøk i nærsamfunnet og i stedet fokusert på lokalbankenes fysiske tilstedeværelse.

#fhtogglesection/Les mer +_Les mindre –/below/slide/

 

Tjenester:

Retail branding

Løsning

Vi kom frem til at interiøret trengte å gi den besøkende følelsen av tilgjengelighet og tok derfor steget helt bort fra de autoritære signalene som tradisjonelle banker ofte sender. Resultatet er en mer åpen og inviterende atmosfære. Vi definerer lokalene ut fra følgende intuitive, funksjonelle soner: resepsjon, venteområder, møtepunkter og åpne kontorområder, det hele gjennomført på en måte som loser kundene til området de skal til og gir dem behagelige omgivelser å ha møter i. En bevisst bruk av møbler, lys og planter skaper et område som gir kundene en god mottakelse. Her er det lagt til rette for komfort, tilgjengelighet og flyt, men samtidig gir løsningen en mulighet til å prate privat og uforstyrret.

Konseptet tar i bruk møbler og utsmykninger på et balansert og moderne vis og i en naturlig skandinavisk estetikk. Myke materialer som filt og naturlig nok eik introduseres. Et sentralt element i dekoren er de håndlagede trykkene som viser årringene i eiketreet. Disse representerer styrke, vekst og de lange linjene. Det å tenke langsiktig.

Resultat

Konseptet er tatt i bruk i flere lokaler og har blitt en omfattende suksess. Det er stor interesse om å implementere retailkonseptet hos ledelsen i alle de 80 alliansebankene i de kommende årene.

Eika_reception_1.jpg
 
Eika_book_cover.jpg
Eika_IMG_8967.jpg
 
 
Eika_IMG_8886.jpg
Eika_quiet_spot.jpg
Eika_spread_1.jpg
Eika_bank_list.jpg
Eika_light_detail.jpg
Eika_wooden_wall.jpg
Eika_log_stool.jpg
Eika_waiting_area_grønn.jpg
Eika_Interiør_Prosess3_HR.jpg
 

Interiøret skal være en forlengelse av den visuelle identiteten i et fysisk miljø. Det skal utvide forståelsen for og opplevelsen av merkevaren – og dessuten skape stolthet internt.”

Karl Martin Sætren – Design Director, Mission

 
Eika_spread_4.jpg
Eika_prints.jpg
 
Eika_logs_being_cut.jpg
Eika_interiør_DSC_7936-2.jpg
Eika_log_mural.jpg
 
 
Eika_stairwell.jpg
Previous
Previous

Expo Nova - Purpose

Next
Next

Tine Årsrapport