I usikre tider er det design som gir deg forspranget

18problems_7_16-9.gif
 

Design og designeres erfaring er avgjørende for produktet eller tjenestens kvalitet og for hva du som kunde ønsker å betale.

 

Bruk design til å bli oppfattet som mer seriøs

Et viktig verktøy i all merkevarebygging er design. I design inkluderer vi her: hvordan du kommuniserer, hvordan tjenestene dine oppfattes, hvordan produktene dine virker. Design er med andre ord noe fysisk, digitalt, emosjonelt og rasjonelt, og muligens det mest konkrete av alle kommunikasjonsdisipliner.

En engelsk undersøkelse foretatt på London børsen over en 10-års periode viser selskaper som har fokus på design gjør det bedre enn selskaper som ikke har det.

Gode designere spør alltid hvordan ting fungerer, og leter etter måter å forbedre tingene på. Deres visjon er å tenke stort, samtidig som de er besatt av de små detaljene som utgjør en forskjell når vi snakker om produktfordeler og kvalitet. Design og designeres erfaring er med andre ord avgjørende for produktet eller tjenestens kvalitet, og for hva du som kunde ønsker å betale.

Sjekkliste

  1. Er det rom for forbedring for ditt produkt eller din tjeneste?

  2. Har din bedrift en kultur for kvalitet?

  3. Tror du at din bedrift kan ta ut en merverdi med et mer tydelig og dermed synlig design?

 
Previous
Previous

Hvordan få ønsket oppmerksomhet gjennom spisset markedskommunikasjon

Next
Next

Slik finner du din målgruppe og lærer den å kjenne