Hva kan merkevarehierarki gjøre for ditt firma?

18problems_9_16-9.gif
 

Hvis bedriften vokser fort, kan veksten bli ukontrollert. Da blir tilbudene utydelige og mister effekt. Med smart merkevarehierarki unngår du dette.

Slik designer du en vellykket merkevarearkitektur.

 

Unngå å fremstå som utydelig med merkevarehierarki

Det er naturlig for en bedrift å vokse, utvikle nye tjenester, kjøpe opp nye selskaper eller utvide produktspekteret i jakten på profitt. Hvis bedriften vokser for fort kan veksten fort bli ukontrollert. Dette vises tydeligst ved at bedriftens tilbud blir utydelig, og bedriften virker uorganisert.

Merkevarearkitektur kan hjelpe, dette er en måte å organisere tjenester, datterselskaper og produkter inn i en formell struktur som gir noen strategiske fordeler. Poenget er at med vekst kommer behovet for å organisere.

Les artikkelen: Hva er posisjonering? Har du en unik markedsposisjon?

Sjekkliste

  1. Har du bygget opp ett bredt tilbud?

  2. Er det tydelig hvilken rolle hvert produkt/tjeneste har i bedriften?

  3. Er det synergier som kan utnyttes?

 
Previous
Previous

Toppkandidater vil jobbe for de beste arbeidsgiverne

Next
Next

Hvordan få ønsket oppmerksomhet gjennom spisset markedskommunikasjon