Artikler
Norsk festivaldesign byr på blandet drops
Festival-Norge: Vi ser på bruk av logo, font, bilder i identitetsdesign av festivaler.
Evolusjon møter revolusjon
Merkevarer som jager etter trender, klarer ikke å fremstå som ekte og autentiske. Finn ut hvorfor kunder ønsker merkevarer som snakker deres språk og er troverdige. Slike merkevarer er fremtidens vinnere.
Kan design gjøre deg lykkeligere?
Mange selskaper innser at de er avhengige av designere for å lage kommunikasjon som treffer målgruppen.
Rebranding og omprofilering av tre merkevarer
Merkevarer er dynamiske og gjenstand for rebrand over tid. Her er tre merkevarer som har blitt nye i 2017.
Hvor mye taper du på designet ditt i året?
Dårlig design er alltid et tapsprosjekt. God design kan derimot gjøre underverker.
Alt er bortkastet uten en brandguide
En brandguide er et nyttig verktøy for å sikre en enhetlig merkevare.
Unngå vanlige feil når du designer din merkevare på nettet
Unngå de vanligste seks fallgruvene når du skal designe nye nettsider.
Viktigheten av skilting og interiør for merkevarer
Finn ut hvordan du får til skilting og interiør på en effektfull måte og bygger merkevarekjennskap, hos kunder og ansatte.
Kunsten å skrive en kreativ brief
Finn ut hvordan en kreativ brief gir inspirasjon til temaet og sikrer et vellykket design.
Rebranding av Mastercard, Premier League og Oslo Bysykkel
Finn ut hvordan tre kjente merkevarer fikk tilført ny vitalitet og styrke gjennom rebranding i 2016.
2016. Et år med formål.
Vi summerer opp 2016 med våre tanker om branding, design, employer branding, tone of voice, navneutvikling og kommunikasjon.
Visuell hverdag. En samtale med fotograf Damian Heinisch
Møt den kjente fotografen Damian Heinisch og hør hvilken rolle foto spiller i branding i dag.
Ok, så dere har fått dere en flott logo. Hva nå?
En logo er ikke nok til å bygge en sterk merkevareidentitet.
Typografi, hva er egentlig font og skrifttyper?
Du omgir deg med det til daglig. På mobilen, i avisa, i boka, i magasinet, på reklameplakaten, på handlelista. Finn ut hva typografi har å si for branding.
Tips fra Magnus Rakeng om fontdesign
Norges mest krediterte fontdesigner, Magnus Rakeng, forteller hvilken innvirkning en font kan ha på en merkevare.
Hvordan være verbal for det visuelle?
BAMAs Storkjøkkens kokker er kreative, ekte og trives best med et folkelig og lekent språk. Finn ut hva det har å gjøre med tone-of-voice.
Merkevarene og selskapene har ikke alltid en konsistent tone of voice
Med en unik stemme vil du ikke høres ut som konkurrentene.
Hvordan bruke bilder til å skape sterke merkevarer
Gode bilder styrker merkevaren og gir økt grad av engasjement hos målgruppen. Finn ut hvordan bilder bygger identitet.
En merkevare er ikke bare en kul logo
Finn ut hvorfor det er viktig at et brand fremstår som ærlig og ekte, med et tydelig formål og at merkevaren innfrir sitt løfte til forbrukeren.
Dette må du vite når du starter et nytt designsamarbeid
Finn ut hvordan et redesign tar vare på din merkevares egenart.