Artikler
I kjernen av merkevaren finner vi purpose
Selskaper opptatt av å tilføre verdi til kunder, interessenter og samfunnet utover det å tjene penger, får følgere som kommer igjen og igjen.
Hvordan tiltrekke seg målgruppen og skape engasjement for merkevaren?
Gjør du merkevaren mer menneskelig, oppnår du økt tiltrekningskraft hos målgruppen.
Slik endrer kunstig intelligens merkevareopplevelsen
Kunstig intelligens forandrer merkevarer. Se hvordan markedsførere og merkevareansvarlige utnytter mulighetene og passer seg for fallgruvene.
Hvorfor vil så mange spille ball med fotballen?
Få idretter skaper så mange følelser som fotball. Hva er det som er så spesielt med akkurat fotball?
Hvilken merkevarearkitektur fungerer for selskapet ditt?
En klar og tydelig merkevarearkitektur gjør det enkelt for kundene å forstå hva selskapet har å tilby.
Hvordan skiller du purpose fra branding?
Merkevarer med purpose fungerer bedre enn de uten. Finn ut hvordan de beste merkevarene i klassen lykkes med å innarbeide purpose i hverdagen, for ansatte, kunder og andre.
Hva er personligheten til merkevaren din?
Alle merkevarer har en personlighet. Er din merkevare helten, utfordreren, utforskeren, filantropen eller kanskje læreren? Les videre nå og finn ut arketype du er.
Knytt sammen markedføringsaktivitetene og bli mer lønnsom
Dagens kunder ønsker å assosieres med merkevarene de kjøper fra.
Hva kjennetegner dyktigere ledere og merkevarene deres?
Hva er det som får noen merkevarer til å lykkes der andre feiler? Hint: Ledelsen
Kjente merkevarer sine slagord, slogans og payoffs
Mange ord og setninger – soundbites, sanglinjer, reklameslogans, komiske sitater, komprimerte meninger og politiske meldinger blir folkeeie.
Hvem vinner OL-gull i branding i Pyeongchang?
De olympiske lekene starter i Pyeongchan i Sør-Korea i dag. Finn ut hvordan nasjoner bygger merkevarer gjennom branding i OL.
10 måter merkevarer kan posisjonere seg ved fusjon og oppkjøp
Hvorfor mislykkes så mange fusjoner og oppkjøp? Finn ut hvordan en sterk merkevare kan sikre vellykket fusjon og oppkjøp.
Millenniumsgenerasjonen vil ha merkevarer med formål
Lær av en merkevarespesialist om hvorfor milleniumsgenerasjonen vil ha merkevarer med purpose.
God ledelse styrker merkevaren og selskapet
Et fruktbart forhold mellom lederen og selskapet kan styrke omdømmet for begge parter.
Hvordan kan du fortelle selskapets historie?
Finn ut hvordan du kan formulere og fortelle bedriftens historie.
Hvordan skal du snakke med én stemme?
Derfor er viktig med en enhetlig merkevareopplevelse overalt der kunder ferdes.
Hvordan lykkes med sponsing av merkevarer?
Få maks ut av sponsoravtalen med disse åtte spørsmålene.
Derfor er tid en viktig faktor i kundeopplevelsen
Vi har dårligere tid og er mindre oppmerksomme enn før.
Ikke nok å være ekte: Merkevarer trenger å være personlige
Merkevarer mislykkes ofte med å fremstå med egenart.
Skill deg ut når du skal bygge en merkevare
En unik merkevare gjør deg synlig blant tusen andre.