Artikler

Karl Martin Sætren Karl Martin Sætren

Hva er intern merkevarebygging?

Intern merkevarebygging er en kompleks, men avgjørende, del av organisasjonens overordnede merkevarestrategi. Det krever innsats, engasjement og ressurser for å overvinne utfordringene og bygge en sterk intern merkevarekultur. I denne artikkelen skal vi belyse de vanligste utfordringene og se på noen strategier for å overvinne dem.

Read More
Karl Martin Sætren Karl Martin Sætren

Erfaringer fra Yale

Hege er langt fra ny i designbransjen. Hun har jobbet i Mission siden 2002 og har i tillegg erfaring fra andre byråer. Med studier fra San Francisco i bagasjen har hun alltid hatt en utforskende holdning til læring og beskriver seg selv som vitebegjærlig. Over tid hadde hun vært på utkikk etter et kurs som kunne gi henne en ny gnist og inspirasjon.

Read More
Karl Martin Sætren Karl Martin Sætren

Fra skolebenken til designbyrå

Fra skolebenken til designbyrå: Gaute Refsum deler sine erfaringer fra å begynne som intern hos oss til å bli fast ansatt som designer. Få hans beste tips til hvordan du kan lykkes i overgangen fra studier til yrkeslivet.

Read More
Karl Martin Sætren Karl Martin Sætren

Sterke merkevarer: 5 fokusområder for brands som virkelig vil lykkes

Nye medieplattformer. Nye konkurrenter. Nye forbruksmønstre. Det blir bare vanskeligere å skape kommersiell suksess. I denne bloggposten vil vi utforske viktigheten av sterke merkevarer og dele nøkkelfaktorer som kan hjelpe deg med å bygge en solid merkevarestrategi.

Read More
Karl Martin Sætren Karl Martin Sætren

Designsystem: Hvordan skape en helhetlig visuell identitet

I denne artikkelen vil vi se på hva et designsystem er, og hvordan det kan hjelpe deg med å oppnå en helhetlig visuell identitet for bedriften din.

Farger, typografi, bilder, ikoner, illustrasjoner og kanskje til og med lyd? Når du har identifisert alle elementene, må du standardisere dem og organisere dem på en logisk måte som er enkel for alle å bruke.

Read More
Karl Martin Sætren Karl Martin Sætren

Hvordan vil AI forvandle designbransjen?

Kunstig intelligens (AI) har tatt verden med storm, og vil vise seg å være et uvurderlig verktøy for designere og merkevarestrateger. Designbyråer som griper denne sjansen og bruker AI til sin fordel vil kunne oppnå en konkurransefordel i årene som kommer.

Read More
Karl Martin Sætren Karl Martin Sætren

Hvordan lage webdesign som skiller seg fra mengden

Det er ikke lenger nok å bare ha en nettside, den må også være godt utformet, engasjerende for brukeren og representere virksomheten på en best mulig måte. Her finner dere tips for å skape webdesign som skiller seg ut fra mengden, men først skal vi gå igjennom det grunnleggende.

Read More
Karl Martin Sætren Karl Martin Sætren

AI - Fremveksten av en ny teknologisk æra

Kunstig intelligens (AI) har vokst i popularitet og omtale de siste årene. Med stadig økende mengde data og avansert teknologi tilgjengelig, har AI-teknologi potensial til å transformere verden slik vi kjenner den i dag.

Read More