Artikler
Er dine bærekraftsmål en fordel eller en trussel?
FNs bærekraftsmål er en mulighet for selskaper til å utvikle effektiv bedriftskommunikasjon.
Livet som en grafisk designer i et designbyrå
Espen forteller om sine erfaringer fra sitt første år som designer i Mission.
Hvordan klare å skape enestående brukeropplevelser
Ved å skape en enestående merkevareopplevelse vinner du kundene igjen og igjen.
Slik bruker du Purpose til å engasjere investorer
Seriøse investorer er mer opptatt av soliditeten av merkevarer over tid enn kortsiktig lønnsomhet.
Designtrender og merkevarebygging er to ulike ting
Mange snakker om designtrender og glemmer å fokusere på langsiktig merkevarebygging. Men det er mulig å lykkes med begge deler.
Blir din merkevare påvirket av digitalisering?
Digitale merkevarer forenkles for å fungere optimalt på alle flater.
Hva skjer når vi måler verdien av design?
I en verden hvor det meste er nuller og ett-tall – hva skjer når man måler verdien av design?
Hva er design? Og hvordan kan du definere grafisk design?
Hvor går grensene for hva som er design og hvem som kan kalle seg designer?
I kjernen av merkevaren finner vi purpose
Selskaper opptatt av å tilføre verdi til kunder, interessenter og samfunnet utover det å tjene penger, får følgere som kommer igjen og igjen.
Hvordan tiltrekke seg målgruppen og skape engasjement for merkevaren?
Gjør du merkevaren mer menneskelig, oppnår du økt tiltrekningskraft hos målgruppen.
Slik endrer kunstig intelligens merkevareopplevelsen
Kunstig intelligens forandrer merkevarer. Se hvordan markedsførere og merkevareansvarlige utnytter mulighetene og passer seg for fallgruvene.
Rebranding av Equinor, Uber og Mailchimp
Merkevarer må stadig utvikle seg for å tiltrekke seg nye kunder.
Kjennetegn for generasjon Y og Z: Merkevarer må ta ansvar
Millenniumsgenerasjonen er opptatte av at merkevarer fremstår som ekte og oppriktige.
Hvorfor vil så mange spille ball med fotballen?
Få idretter skaper så mange følelser som fotball. Hva er det som er så spesielt med akkurat fotball?
Hva er lederskap og hva motiverer dagens ledere?
Hva skal til for at fremtidens ledere skal lykkes med å lede selskaper i stadig endring og utvikling.
På tide arbeidsgivere forstår hva som engasjerer ansatte
Selskaper bygget på purpose tiltrekker seg de beste folka, bygger vinnerteam, skaper effektivitet og inspirerer til en lykkeligere bedriftskultur.
Er TCFD rapportering på agendaen din til neste årsrapport?
I en tid med fokus på miljø vil merkevarer som setter bærekraft på dagsordenen, bli vinnerne.
Luksusmerker redefinerer retailbranding
Luksusmerker som Gucci, Hermès og Prada redefinerer branding av retail.
Purpose som bidrar til navneutvikling av merkenavn
Vi går noen suksessfulle merkenavn nærmere etter i sømmene for å se om det er en sammenheng med selskapets purpose.