Artikler
Ok, så dere har fått dere en flott logo. Hva nå?
En logo er ikke nok til å bygge en sterk merkevareidentitet.
Hvorfor er corporate branding viktig?
Bygg bro mellom selskapet og ansatte med corporate branding.
KAWS-effekten?! Hvordan en gatekunstner fra New York ble transformert til et globalt brand
KAWS var for lenge siden en ukjent gatekunstner fra New Jersey. Nå er han et globalt brand.
Hva er employer branding og har du en rekrutteringsstrategi?
Employer branding setter en ny dagsorden for å sikre seg de smarteste hodene.
Typografi, hva er egentlig font og skrifttyper?
Du omgir deg med det til daglig. På mobilen, i avisa, i boka, i magasinet, på reklameplakaten, på handlelista. Finn ut hva typografi har å si for branding.
FUSE: En konferanse for kultur- og merkevarebygging
Hvordan skaper du brand med mening? Finn ut ved å bli med Inki og Mission til FUSE-konferansen i Miami.
Hvilke nasjoner vinner olympiske medaljer i branding?
Hvilken rolle spiller idrett og særlig OL for et lands merkevare?
Unge mennesker vil ha en jobb med mening
Arbeidsgivere som legger til rette for en jobb med mening, vinner de beste hodene.
Hva er employer branding? Skaper det en ny dagsorden i rekruttering?
Employer branding setter agendaen for rekruttering i moderne bedrifter.
Verdien av en idé ligger i å kommunisere den
God kommunikasjon skaper meningsfulle opplevelser og innhold som engasjerer kunder slik at de blir dine ambassadører.
Tips fra Magnus Rakeng om fontdesign
Norges mest krediterte fontdesigner, Magnus Rakeng, forteller hvilken innvirkning en font kan ha på en merkevare.
Jakten på det råeste navnet
Navn kan ha mange opphav. Noen ganger er det geografi som er inspirasjonen, andre ganger blir et navn til på grunn av kortslutninger eller feilstavelser.
Hvor kommer alle navnene fra?
Hva gir et navn den rette flair, feeling eller pondus, eller hva det måtte være i den aktuelle bransjen.
Slik gjennomførte Eika-banken sitt navnebytte
Slik kom fram til at det beste navnet for Terra var Eika.
Kan du fortelle bedriftens historie, og vil noen i så fall lytte?
Historier bidrar med kunnskap, lærdom og erfaringer. Derfor er storytelling viktig for å fortelle markedet om bedriften din.
Hvordan være verbal for det visuelle?
BAMAs Storkjøkkens kokker er kreative, ekte og trives best med et folkelig og lekent språk. Finn ut hva det har å gjøre med tone-of-voice.
Merkevarene og selskapene har ikke alltid en konsistent tone of voice
Med en unik stemme vil du ikke høres ut som konkurrentene.
Hvordan bruke bilder til å skape sterke merkevarer
Gode bilder styrker merkevaren og gir økt grad av engasjement hos målgruppen. Finn ut hvordan bilder bygger identitet.
En merkevare er ikke bare en kul logo
Finn ut hvorfor det er viktig at et brand fremstår som ærlig og ekte, med et tydelig formål og at merkevaren innfrir sitt løfte til forbrukeren.
Hvordan selge bedriften din til høyest mulig pris?
Finn ut hvorfor en sterk identitet øker verdien av merkevaren og posisjonerer selskapet for høyest mulig kjøpspris hos potensielle investorer.