Artikler
Navn som blir borte - Hva skyldes endring av firmanavn?
Hva betyr navnebytte for markedsførere? Les om hvorfor noen merkenavn har vært nødt til å bytte navn og identitet.
Hvordan arbeider du med visuell merkevarebygging i en urolig verden?
Del to i vår miniserie om merkevareidentitet. Hvordan best designe identiteter når verden rundt oss forandrer seg med stormskritt? Her vil du få en innføring i hvordan du utvikler sterke merkevareidentiteter.
5 tips til hvordan du kan få mest design for pengene
Slik sikrer du deg ved investering i design. Bruk et godt byrå, sikre forståelse av oppgave og gi konkrete tilbakemeldinger underveis. Det er noen av tipsene vi har samlet til deg slik at du får mest design for pengene.
Hvordan sikrer du den digitale merkevaren for fremtiden?
Selv om vi lever i en gjennomdigitalisert verden, har vi et behov for personlige, ekte og troverdige merkevarer. En artikkel som tar for seg det digitale versus det fysiske.
Hva er en logo, identitet og merkevare?
En artikkel om merkevareidentitet. Her ser vi på forholdet mellom merkevare, logo og identitet. Du vil få innsikt i hvordan selskaper med en sterk identitet øker verdien sin.
Slik jobber de største merkevarene i verden med branding
Hvilke kriterier står til grunn når Interbrand skal kåre verdens største merkevarer? Hva skiller Nike og Disney fra resten, og hvorfor skårer de så bra? Vi reflekterer over hva som avgjør hvordan sterke merkevarer oppnår suksess.
Uten strategi skjer det ikke noe med merkevaren din
Suksessrike merkevarer henter styrke i en tydelig strategi.
Inspirasjon til et nytt navn - Häagen-Dasz
Hvilket navn skal vi velge? Dette er spørsmålet som forener nyfødte babyer og unnfangede forretningsideer. Og navnet er på ingen måte uvesentlig, hverken for mennesker eller merkevarer.
Finnes det grenser for design og logoutvikling?
I denne artikkelen reflekterer vi rundt designbegrepet og designerens rolle i å utvikle godt design.
For kanskje handler det om mye mer enn bare designet i seg selv?
Hvordan kan marked, design og innovasjon spille sammen?
I år feirer vi to vesentlige jubileer som står i designens og innovasjonens tegn. I denne teksten kan du lese om ideenes kraft og om hvordan kreative mennesker nærmest står på skuldrene til hverandre gjennom historien. Vi vet ikke om disse menneskene har skapt en bulk i universet, men vi kan love at det i alle fall føles slik.
Symbolet, det synlige tegnet på usynlige realiteter
Symbol kan stå for så mangt. Hva gjør at symbolet gjenspeiler en merkevare og hva skal til for å utarbeide den optimale strategien. Logoutkast må legges på bordet.
Hva vet du om typografi og forskjellige skriftstyper?
Typografi kan være så ulikt og har et historisk opphav. Fonter og typografi kan sammenlignes med alle type uttrykk. Det som står sentralt er at en font og ulik typografi kan ha en direkte innflytelse på underbevisstheten.
Employer branding teori om atferd og ledelse
Atferd er den viktigste indikatoren på om kulturen i bedriften virker med merkevarens intensjon. Atferden til ledere er merkevaren i et nøtteskall.
Om smak og ubehag
Kunst, bygg, design og mye mer er avhengig av øye som ser. Design kan handle om så mye og det er ulik smak for hver og en av oss. Det er viktig å huske på at smak kan også være et ubehag for andre.
Bilder for øret: Om språk og identitet
Språket kan stå frem som den differensierende faktoren når de visuelle uttrykkene blant konkurrenter begynner å tilnærme seg hverandre.
Holder du følge på trender i motebransjen?
Tidsånden er i konstant bevegelse. Trender kommer og går i stadig hurtigere tempo. Klær og moter skifter form og farge, nesten før du får tatt dem i bruk. Merkevareidentiteter falmer og rammes også av stadig skiftende oppfatninger, heldigvis i litt lavere frekvens enn i motebransjen.
75 suksesshistorier på 20 år
En kveld for litt over 20 år siden, på hjørnet av Bygdøy Allé, bestemte Bård Annweiler og Gary Swindell seg for å skifte retning og starte opp på egenhånd. De ønsket å jobbe med merkevarer som utgjorde en forskjell i folks liv. Basert på dette ble Mission til, et selskap som skulle jobbe med og for meningsfulle merkevarer.
Tegnet på liv: Om identitet og merkevare
Merkevarer og litterære skikkelser har noe til felles. Begge er fiksjoner som er forankret i noe større enn dem selv. Hos merkevaren er det produktet og hos de litterære er det meningsfulle budskapet som appellerer.
E-bok: Uten strategi skjer det ikke noe med merkevaren din
Ethvert selskap trenger å definere en retning. Det trenger å vite hva det står for og spille på sine egne styrker. Det samme kan sies om merkevarer.
E-bok: Fornyelse av butikker for en digital tidsalder
Nytenkende retailere utnytter kraften i design for å være relevante i fremtiden.